r2 Kommunikation | Case: Aranäs trivs i Kungsbacka
introbild_aranas

19 Maj Aranäs trivs i Kungsbacka

Vi började arbeta med Aranäs 2010, och samarbetet inleddes med ett omfattande varumärkesarbete som resulterade i konceptet Vi trivs i Kungsbacka. Ny grafisk profil och en ny tonalitet i kommunikationen stärkte Aranäs varumärke som ett byggbolag med Kungsbackas bästa i sikte.

Genom åren har vi genomfört ett stort antal projekt för Aranäs, både i stor och liten skala. Ett av de större årliga projekten är produktionen av Aranäs årsredovisning, ett gediget arbete som även renderat nominering till Svenska Designpriset.

posteraranas_puffarmobil

Vår vardag med Aranäs består av en hel del smått och gott, t ex inbjudningar, information, produktion av deras hyresgästmagasin Har Du Hört? (sex ggr om året), kontorsmaterial, giveaways, och mycket mer.

Aranäs inledde 2016 det största stadsutvecklingsprojektet någonsin i Kungsbacka, i och med första spadtaget för Valand, en helt ny stadsdel i centrum. Den centrala informationskanalen är Hej Valand, en webbplats som kommer att utvecklas i takt med stadsdelens olika kvarter blir klara, flankerat av en tabloid som finns att gratishämta lite överallt i Kungsbacka.

framsida_inlaga
detaljbild

Aranäs bygger både bostads- och hyresrätter. När de uppförde det exklusiva bostadsrättsområdet Utsikten tog vi fram ett grafiskt koncept och införsäljningsmaterial kallat Vägen till Utsikten, en resa från staden Kungsbacka till området, in i husen och upp i de översta taklägenheterna.

utsikt_ny
block