r2 Kommunikation | Case: Götaporten
introbild_gotaporten

20 Feb Götaporten

Nu börjar vi se resultatet av ett av våra senaste projekt för TB, nämligen marknadsföringen och konceptualiseringen av Brf. Götaporten, 95 st. moderna bostadsrätter på Guldmyntsgatan i Högsbo med säljstart våren 2017. Den här typen av projekt passar oss utmärkt eftersom vi får möjlighet att jobba digitalt från början till slut.

Projektet började som ett blankt papper, något vi fann oerhört inspirerande eftersom vi fick vara med att ta fram allt från början. Namnet, konceptet, marknadsföringen, planeringen, utförandet. Allt.

Med utgångspunkt från namnet Götaporten och payoffen Där staden börjar tog vi fram ett koncept vars nav blev en dynamisk hemsida: gotaporten.se. Utifrån den här kommunicerar vi intensivt och regelbundet i sociala medier, där vi lägger upp målgruppsanpassade annonser.

Götaporten – digital kommunikation

Resultatet har inte låtit vänta på sig. Intresseanmälningarna väller in och har redan passerat det antal anmälningar vi hade som målsättning att komma upp i.

Vi har även producerat en imagefilm som dels ligger på hemsidan men som vi även delat i sociala medier.