r2 Kommunikation | Case: Jul på Kungsmässan
img_0126

20 Dec Jul på Kungsmässan

Jul på Kungsmässan är ett återkommande event som syftar till att ge besökarna en julupplevelse utöver det vanliga. Men det ska inte bara märkas när man kliver in genom köpcentrets portar, utan även i all kommunikation som rör eventet.

Det här innebär att många olika enheter måste koordineras och samköras för att ge en så konsekvent upplevelse som möjligt. Här nedan kan du läsa om några av de åtgärder som vi har gjort för att skapa en så stor upplevelse av jul på Kungsmässan som möjligt.

Rimstuga på nätet

Vi vill på alla sätt och vis att människor ska interagera med Kungsmässan. Om vi kan hjälpa till i arbetet att få kunderna att besöka köpcentret på riktigt är förstås det bästa, men det finns andra sätt också. För att skapa möjligheter till en starkare relation med Kungsmässan har vi gjort det möjligt för kunderna att få julklappstips genom att lösa ett julrim på en kampanjsida. Pröva du också!

Julrim
Sociala medier kommunikation i Göteborg

I sociala medier

För att nå ut till så många som möjligt har budskapet om Jul på Kungsmässan även publicerats på Facebook och Instagram, som är oslagbara kanaler när man snabbt och effektivt vill nå ut med dagsaktuell information. Arbetet har dels gått ut på att informera de följare Kungsmässan redan har, genom att publicera inlägg i flödet, och dessutom har det annonserats för att väcka intresse och nå ut till fler potentiella följare.

Följ Kungsmässan:

Instagram icon

Magasinet

Magasinet är fyllt till brädden med jul. Förutom en hel del julklappstips och annat kan du även se modestoryn som vi i år fotade på Tjolöholms Slott. Modellerna är utvalda genom Next Model, ett koncept som skapar möjlighet för Kungsmässans kunder att bli modeller för en dag. Läs det på nätet!

Kungsmässan magasinetKungsmässan magasinetKungsmässan magasinet

Skyltar på stan

Modellbilderna från magasinet syns även på Adshell-tavlor i Kungsbacka, Göteborg, Varberg, Falkenberg och Borås. Detta dels för att modellerna är från respektive stad, men även för att sprida budskapet geografiskt.

Marknadsföring i Göteborg

Jul på Kungsmässan

Fokus för hela eventet är naturligtvis alla aktiviteter som äger rum på själva Kungsmässan. Vi har tagit fram det kommunikativa konceptet för att sprida budskapet, och vår vana trogen även placerat ut lite roliga julrim här och var.

Kungsmässan ser fint ut!