r2 Kommunikation | Case: Ljusare tider är här
Introbild_ljusare

28 Mar Ljusare tider är här

Det doftar vår och sommar på Kungsmässan!
Kungsmässan förbereder sig just nu för vår- och sommarsäsongen. Butikerna säsongsuppdaterar sina sortiment, och det märks inte minst i klädbutikerna.

Och det märks i kommunikationen också. Som vanligt är det våra senaste Next Model-utvalda som står i fokus. Next Model är ett koncept vi har tagit fram för Kungsmässan som ger deras besökare möjlighet att bli modeller för en dag. Ansöker gör man via sociala medier, därefter kallas ett antal utvalda till en slutaudition. De som går vidare blir stylade, sminkade och fotograferade av ett professionellt team.

Resultatet syns på Adshell-tavlor i Kungsbacka, Göteborg, Varberg, Falkenberg och Borås, detta dels för att modellerna är från respektive stad, men även för att sprida budskapet geografiskt.

NextModelSmink Next Model KungsmässanStylist Next Model Kungsmässan

I sociala medier
Kampanjen har naturligtvis en digital sida också. Bland annat producerade vi denna behind-the-scenes-film vid fotograferingen som har visats på Facebook och Instagram. I samma forum har även annonsering gjorts i carousel-format.

Följ Kungsmässan:

Instagram icon

Magasinet
Du hittar även bilderna i ett stort modereportage i vår- och sommarnumret av Kungsmässans magasin, som vi producerat. Dessa modestorys följer både årstider och rådande trender och har blivit ett stående och populärt inslag bland Kungsmässans följare. I magasinet hittar man även tips och råd om allt från produkter till livsstil.

Kungmassan_mockup_1Kungsmassan_mockup_2Kungmassan_mockup_3
 

Kungmässan är en spännande kund på många sätt. Kommunikationen följer årets skiftningar och förändras allt eftersom trender och modet förändras. Vi ser redan fram emot att ta tag i höstens kampanj.