fbpx

Ärlegatan

Skeppsviken – Ärlegatan

Följ med till Majornas hjärta.
Ärlegatan dispay

Uppdraget.

Vår kund Skeppsviken skulle uppföra ett femtiotal bostadsrätter på Ärlegatan i Majorna. Fastigheterna (två stycken) ligger ett knappt stenkast ifrån Mariaplan, en av Majornas mest levande och populära knutpunkter, ett område belamrat med caféer, butiker, restauranger och naturliga samlingsplatser.

Till detta projekt krävdes intresseanmälningar, och vi fick i uppdrag att skapa en driven och säljande kommunikation inför detta.

Hur gjorde vi skillnad?

Vi valde att basera kommunikationen på själva området. Mariaplan med omnejd håller på att förändras. Den klassiska alternativa Majornakänslan ligger till grund för ett modernt och kreativt uppblommande. Det här gav näring åt många attraherande berättelser om hur livet här ser ut. Med utgångspunkt från Skeppsvikens plattform – Följ med till Skeppsviken – gav vi detta projekt payoffen: Följ med till Majornas hjärta.

Vi tog fram ett tydligt projektmärke, en illustrerad karta över området, texter som berättade om hur livet i de personliga kvarteren känns och upplevs. Detta gestaltades digitalt och i print, projektsida för webben, en lanseringsfilm samt en noggrann publiceringsplan i sociala medier. Enheterna synkades i samarbete med Svensk Fastighetsförmedlings säljarbete.

Resultatet blev glädjande! Kampanjen fick god uppmärksamhet och det pågående projektet är slutsålt. Inflyttning sker under 2021.

 

Klicka på bilden för att se hela broschyren.

Klicka här för att se fler av Skeppsvikens olika byggprojekt.

Sharing is caring

000

Ansvarig projektledare

Magnus Ekberg

Projektledare

magnus@r2.se
070-842 39 40

Liknande case