fbpx

ÖIS Fotboll

ÖIS Fotboll

Uppdraget.

r2 gick under 2020 in som ny partner för ÖIS Fotboll på nivån Sällskapet med uppdraget att utveckla varumärket, den digitala kommunikationen och stå som stabilt bollplank för kommunikationsansvarig på ÖIS. Det är inte första gången r2 och ÖIS har samröre. Vi var även kommunikationspartners redan under det sena 90-talet och en bit i på 00-talet. Ett tidigare lyckat samarbete som nu öppnat möjligheter även under 2020-2021.

”Det känns väldigt skönt att få in en så erfaren spelare i laget. Ett alldeles utmärkt bollplank för mig och en välbehövlig resurs i allt vårt arbete. Vi är en väldigt speciell situation och därför känns det extra skönt med det här tillskottet.” Felix Jonsson, kommunikationsansvarig ÖIS Fotboll.

Läs mer om samarbetet här.

Hur gjorde vi skillnad?

Vi kickstartade samarbetet med en föreläsning för ÖIS och Sällskapet. Föreläsningen Hur du lyckas i sociala medier tog plats under två tillfällen och blev mycket uppskattad av både ÖIS och samarbetspartners inom Sällskapet.

Följande tid utvecklade vi kampanjen Derbytröjan. ”Sätt ditt namn på tröjan och följ med in på plan i året viktigaste match!”. Derbytröjan är en tröja fylld av namn på personer och företag som väljer att stötta föreningen. Otroliga 410 namn blev resultatet!

Senaste uppdraget blev medlemskampanjen I medgång och i motgång. Ett digital kampanj med målet att driva nya- samt förlänga nuvarande medlemskap till föreningen. Det blev en lyckad digital kampanj inklusive grafiska enheter som fortsatt lever vidare i ÖIS digitala kanaler.

Samarbetet fortsätter och vi ser fram emot kommande uppdrag tillsammans med ÖIS Fotboll.

Sharing is caring

000

Liknande case