fbpx

Prevex

Prevex

Hardware Store since 1991.

Uppdraget.

Med ett växande utbud och allt fler butiker kände bolaget de var i behov av en utveckling av kommunikationen. Prevex stod även inför sitt 30-årsjubileum, en födelsedag som bolaget ville fira tillsammans med sina kunder och anställda. Vi fick möjlighet att presentera våra idéer, som landade i nya strategier och koncept.

Hur gjorde vi skillnad?

Vi tog fram konceptet Hardware Store since 1991; en fras som beskriver både verksamheten och den kunskap och erfarenhet de besitter. Since 1991 signalerar att Prevex har en historia, samtidigt som bolaget fortfarande är på väg framåt.

I och med ompositioneringen uppdaterade vi även deras grafiska profil med nya färger, typsnitt, ikoner, bilder, tonalitet, butikskommunikation etc.

Även Prevex utbudstidning fick ett grafiskt lyft, liksom prislappar, vepor och annonser. De nya enheterna kommer klä butikerna under konceptet Hardware Store Tour – ett säljfrämjande butiksverktyg som skapar möjligheter att plugga erbjudanden, leda besökare till platser i butiken de kanske annars inte hade besökt, tipsa om produkter och erbjudanden samt avlasta personalen. Ett projekt som går live under 2021.

This is a parallax text block. Click the edit button to change this text.
This is a parallax text block. Click the edit button to change this text.

Utveckling av profilen

Butikskoncept

Sharing is caring

000

Liknande case