Skeppsviken

Skeppsviken hemsida

Skeppsviken

Skeppsviken hemsida

Uppdraget.

Skeppsviken är en återkommande kund sedan flera år tillbaka. Vårt samarbete inleddes med att vi tog fram en ny kommunikationsplattform som formulerades i payoffen Följ med till …  Vi har huvudansvar för all kommunikation i sociala medier och tar löpande fram kommunikativa koncept för nyproduktion, framför allt när det kommer till bostäder.

Det har gått framåt för Skeppsviken de senaste åren. Företaget har bland annat satsat stort i Göteborg i och med en intensiv rekrytering. Det första resultatet var prestigefullt; de kammade hem upphandlingen av utbyggnaden av Universeum. Även Skövde-kontoret har rönt uppmärksamhet genom lyckade och uppmärksammade projekt. Skeppsviken är numera en självklar utmanare till större nationella byggbolag.

Och det här måste synas, därför var det hög tid att uppdatera hemsidan.

Hur gjorde vi skillnad?

Ambitionen var att gestalta Skeppsviken som ett större bolag än tidigare. Det här uppnåddes genom ett renare grafiskt uttryck, kortare texter med en starkare rakt-på-sak-tonalitet, samt bilder som fokuserar mer på projekt än människor än tidigare. Men – vi var noga med att balansera det hela. Man måste känna igen sig i Skeppsviken.

Resultatet blev modernt, rent och luftigt, med en vink om att Skeppsviken är ett företag med framtiden för sig!

Exponeringar på sociala medier

Nyproduktion för bostadsprojekt.

Sharing is caring

000

Ansvarig projektledare

Magnus Ekberg

Projektledare

magnus@r2.se
070-842 39 40

000

Liknande case.