Stavdal

Stavdal

Stavdal skulle nyöppna ett hyrcenter på Söder i Stockholm och behövde hjälp med lanseringen. Med noggrannhet och precision valde vi ut målgruppen Stockholmsbaserade byggarbetare i sociala medier. Med hjälp av anställda skapade vi en kampanj baserad på lokal byggarslang:

Maskinuthyrning på stockholmska.

Kampanjen gick dels ut i sociala medier, i form av bilder och filmer. Den syntes även lokalt i Stockholms innerstad, via t ex bilar, men även genom skyltmaterial och t-shirts.

Resultatet blev lyckat, med plusmeny. Utöver att kännedomen om det nya hyrcentret blev stor fick Stavdal även in en del spontanansökningar från människor som blivit nyfikna på och ville börja arbeta på Stavdal.

Kampanjen har även dialektanpassats för Malmö.

Projektledare:

Magnus Ekberg
[email protected]
+46 70-842 39 40

KONTAKA OSS

Du kanske också är
intresserad av dessa case?

Denna webbplats använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen. Läs mer om vår integritetspolicy här
Godkänn genom att klicka på "Acceptera" -knappen.