fbpx

Gör skillnad med digital marknadsföring!

Gör skillnad med digital marknadsföring!
8 oktober, 2021 r2admin

Gör skillnad med digital marknadsföring!

Kraven på ditt varumärkes digitala närvaro är idag högre än någonsin. Med rätt förutsättningar finns det stora möjligheter för kostnadseffektiv marknadsföring. Läs vidare så berättar vi mer!

Vad är digital marknadsföring?
Digital marknadsföring är marknadsföringsbudskap som du förmedlar via dina kanaler, bland annat sociala medier, hemsida och Google. Alla dessa tillsammans utgör ett så kallat digitalt ekosystem, där alla kanaler måste samverka för att uppnå full effekt. Det är först då som du kan skapa nya affärsmöjligheter, utveckla dina kundrelationer och långsiktigt stärka ditt varumärke.

Skapa och utveckla kundrelationer.
Beroende på vilken målgrupp du har kan du anpassa hela din marknadsföring och tonalitet efter deras önskemål. Analyser och research hjälper dig att skapa innehåll som målgruppen gillar, vilket blir värdefullt och engagemangsdrivande. Se även till att vara konsekvent i din marknadsföring. Konsekvens och relevans leder till att du kan bygga upp långsiktiga kundrelationer.

Nå ut med ditt budskap.
Sprid ditt budskap enklare genom sociala kanaler. Det kan vara allt ifrån information som att du har semesterstängt, eller kanske viktigare information om ett nytt kundprojekt. Oavsett så håller du din målgrupp uppdaterad, vilket dom uppskattar.

Var tillgänglig för dina kunder.
En annan viktig del, och kanske den allra viktigaste, är tillgängligheten. Som nämnt tidigare har dagens konsumenter extremt höga krav när det kommer till att hitta information och att få hjälp. Många företag tappar potentiella kunder på grund av bristfällig kundservice – se därför till att finnas där för dina kunder!

Kärnan i det digitala ekosystemet.
Hemsidan är kärnan, mittpunkten i det digitala ekosystemet, med alla övriga kanaler sammanlänkade till den. Vikten av att ha en bra och fungerande hemsida är A & O, då det är där som besökaren konverterar. Oavsett om konverteringen sker i form av ett köp, ett sign-up på nyhetsbrev eller en kund som blir medlem i kundklubben så måste din webbplats leverera.

Köp baseras på känslor.
Alla våra köpbeslut är baserade på känslor. Vilket företag vi väljer att handla från beror på hemsida, bilder, produktbeskrivning – helt enkelt vilken känsla du förmedlar. Har du kanaler som är uppdaterade med aktuell information och bra bilder? Eller har du kanske nästan inga kanaler alls och bristfällig information? Sannolikheten är högre att kunden väljer att handla hos dig om du har aktiva kanaler.

Vi hjälper dig!
Oavsett vilken plattform du har i nuläget kan vi hjälpa dig att utveckla den, lägga upp en strategi och skapa långsiktiga resultat för din verksamhet!