Content
Content
4 april, 2018 Gabriella Bach

Vad betyder Content?

Content betyder kort och gott innehåll. I byråvärlden pratar man mycket om att all kommunikations innehåll måste vara kvalitativt och värdefullt. Relevant content ökar möjligheten att målgruppen engagerar sig och skapar en relation med just ditt företag.

Hur tar man fram relevant content?
Det viktigaste är att ta reda på hur din målgrupp ser ut och var den finns. Hur når vi den? Vilka kanaler använder den? Vad är den intresserad av?

Nästa fråga är: vad vill vi berätta och hur gör vi det? Det är viktigt att sträva efter en berättelse som förmedlar en känsla som känns relevant för målgruppen.

För att skapa bra content behövs en del planering. Det är värt att lägga ner tid på en kommunikationsplan för dina sociala medier. Det innebär att du planerar och schemalägger dina kommande inlägg och dess innehåll.

Vill du veta mer hur vi jobbar med content?

FÖRFATTARE

Gabriella
Digital Planner
4 April 2018

DELA

000

Läs fler av våra inlägg

Sep07
USP
USP

Om du har en särskiljande USP är det större chans att du sticker ut i bruset, vilket kan leda till att kunderna väljer dig istället för konkurrenten.

Aug13
Emoji
Emoji

Vi älskar att pynta våra meddelanden med färgglada figurer. Men finns det några regler och hur kan företag använda dem till sin fördel? Vi benar ut lite begrepp. 🤔

Jun14
One page
One page

One Page-hemsidor har under de senaste åren blivit en av de stora trenderna på webben. Men vad är egentligen en One Page och när ska man använda sig av denna metod?

Jun05
Domän
Domän

Du har tänkt starta ett företag och har kommit fram till ett grymt företagsnamn, ledigt och allt. Räcker inte det?

Denna webbplats använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen. Läs mer om vår integritetspolicy här
Godkänn genom att klicka på "Acceptera" -knappen.