fbpx

VI SÖKER EN DIGITAL MARKNADSFÖRARE MED PRODUKTIONSLEDARSKILLS.

Har du erfarenhet av att jobba med sociala medier, digital annonsering och har ett kreativt öga? Nu söker vi en vik. Digital marknadsförare med en förkärlek till to do-listor och som brinner för att utveckla varumärken.

Rollen är ett vikariat då vår nuvarande kollega går på föräldraledighet vid årsskiftet. Vikariatet sträcker sig fr o m december 2022 – t o m jan-feb 2024, med chans till förlängning eller fast anställning.

DIN ARBETSROLL

Som Digital marknadsförare och Produktionsledare ansvarar du för den digitala marknadsföringen i både våra befintliga kundprojekt och i arbetet med nya kunder. Ditt uppdrag blir att hjälpa kunderna uppnå sina mål och maximera effekten av sin annonsering och digitala närvaro, i samband med de kampanjer vi tar fram. Tillsammans med projektledare, copy och designers tar du beslut om kanalval och format, samt publicerar kampanjer i olika digitala kanaler. Du arbetar övergripande med strategi och taktik och agerar konsultativt i de kundprojekt du deltar i. Med andra ord: det är du som planerar, driver och optimerar den digitala delen i våra projekt.

I rollen ingår även produktionsledning, vilket innebär att du är spindeln i nätet mellan projektledare och kreatörer. Du för minnesanteckningar från interna och externa möten, och tillsammans med dina kollegor säkerställer du att projekten kvalitetssäkras och håller deadlines. Rollen innefattar också enklare administrativa arbetsuppgifter och kontakt med kund. Vi arbetar även aktivt med vårt eget varumärke, där din roll är att hjälpa till med den digitala marknadsföringen.

ÄR DET HÄR DU?

Som liten byrå har vi alla flexibla och breda roller. Vi har en intern prestigelöshet som genomsyras av högt engagemang och nyfikenhet. För att trivas i rollen behöver du vara nyfiken, driven och initiativtagande. Du kan arbeta både högt och lågt, och snabbt skifta mellan strategiskt och operativt arbete. Du gillar struktur, att samarbeta och att det i perioder är mycket på agendan. Med en förkärlek för ordning och reda är det du som skriver minnesanteckningar, to do-listor och håller koll på vår produktionslista, speciellt när våra kreatörer sitter försjunkna i sin kreativa bubbla.

Du har ett kreativt öga och gillar att idéa, och producerar gärna enklare innehåll till sociala medier. Eftersom vi arbetar i en bransch som är i ständig förändring behöver du hålla dig uppdaterad inom nya trender och händelser.

För oss är personlighet minst lika viktigt, om inte viktigare, än specifika kvalifikationer. Vi är ett litet team som jobbar tätt ihop och trots våra olika roller tar vi ofta hjälp av varandra och kommer fram till saker gemensamt. Vi tror starkt på learning by doing och sätter ett stort värde på personkemi. Är du dessutom en person som ibland föreslår en härlig fikapaus eller god lunch på någon av alla restauranger runt Järntorget kan det bli en riktig toppenmatchning!

DU HAR ERFARENHET INOM OCH GODA KUNSKAPER AV:

  • planering samt att driva och optimera kampanjer i olika annonseringsplattformar
  • arbete inom digital marknadsföring, där du framför allt arbetat med digital annonsering och därmed skapat förståelse inom Paid social och gärna SEM
  • Facebook Ads Manager, LinkedIn ads Manager och Google ads
  • idéskapande och planering av innehåll i främst sociala medier
  • designverktyget Canva
  • analys och rapportering av kampanjutfall i digitala kanaler
  • konsultation kring optimering och väg framåt i kunders digitala marknadsföringsinvesteringar
  • Microsoft Office (Word, Excel, Teams)

Vill du bli vår nästa kollega? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka CV, personligt brev och eventuell portfolio till info@r2.se så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag: 30 oktober 2022

Övrigt: Tjänsten är ett vikariat med arbetstid på 100 %. Tillträde fr o m december 2022 alt. januari 2023 t o m januari 2024. Möjlighet till en fast tjänst finns efter vikariatets period.

Varmt välkommen med din ansökan!