Så här jobbar vi – den korta versionen.
Varumärkesarbete – strategi, branding, positionering, koncept, målgruppsanalys
Grafisk profil – design, layout, logotyp, payoff, färger, former och texter, grafisk manual
Digitalt – hemsidor, mobilt, SEO, nyhetsbrev, strategi, taktik
Grafisk produktion – print, trycksaker, skyltar, annonser
Sociala medier – koncept, inlägg, publicering, content, digital närvaro
Kampanjer – planering, kreation, produktion, events, PR
Så här jobbar vi – den lite längre versionen.
Strategi & målgrupper
Vår uppgift är att leda dig och ditt varumärke in i framtiden. För att den resan ska bli så effektiv som möjligt måste vi börja från början. Vi frågar, lyssnar, gräver och benar ut.
Förutom de klassiska analysmetoderna (såsom målgruppsanalys, positionering, konkurrentanalys osv.), så kommer vi att utmana dig. En varumärkesförflyttning kräver mod, och den slutliga strategi vi presenterar kanske inte är en du har väntat dig, men en som garanterat gör skillnad.
Målgrupper
Har varje varumärke eller produkt en specifik målgrupp? Nja, verkligheten är mer nyanserad än så. Genom en noggrann och metodisk målgruppsanalys definierar vi separata delmålgrupper vilket ger oss möjlighet att spetsa varje budskap utefter vem som ska höra det. På så sätt når du rätt person på rätt sätt.
Kommunikationsplattform
Hur ska ni se ut? Hur ska ni låta? Vilken färg, doft eller ordklass har ni? Kommunikationsplattform är egentligen ett annat ord för grafisk och textmässig gestaltning. I det här skedet dyker ofta termer som layout, koncept, logotyp, copy, payoff, design och grafisk identitet upp.
Det är nu byråns kreatörer tillåts glänsa. Med lika delar kreativitet och magkänsla tar de utifrån resultatet av varumärkesanalysen fram en gestaltning som känns som er. Som visualiserar er identitet och lyfter fram era kärnvärden i ljuset.
Digital närvaro & print
Kommunikationsplattformen ligger till grund för era budskap. Med den som manual garanteras enhetlighet och tydlig tonalitet. Men var ska ni placera era budskap? Vi blir mer än gärna er guide på den digitala och analoga arenan.
Digitalt
Digitaliseringen är ett expresståg in i framtiden. Att ha en tydlig och välplanerad webbnärvaro är en självklarhet. Vi ger er en sammanhållen digital arbetsyta att utgå ifrån. Hemsida med sökoptimerade texter, content, koordinerade inlägg i relevanta sociala medier (oftast Facebook, Instagram och Linkedin). Ni får en komplett digital strategi.
Man måste synas där målgruppen är, och de flesta rör sig fortfarande ute i verkliga livet, tro det eller ej. r2 har funnits i snart 50 år och vi har genom åren samlat på oss all kunskap som finns att uppbringa kring tryck, annonsering och skyltmaterial. De tryckta ytorna ska fungera sömlöst med de digitala.
Resultat och uppföljning
Hur går det? Hur gick det? Gjorde kampanjen någon skillnad? Genom att aldrig släppa taget om kvalitetskontrollen säkerställer vi att varje led i vår arbetsmetod blir komplett utfört. Vi följer och följer vi upp allting vi publicerar. Vi stämmer av, optimerar, kalibrerar, skruvar. På så sätt lär vi oss vad som funkar bäst, vilket vi tar med oss in i nästa kampanj för er. På så sätt får ni bästa möjliga förutsättningar att göra skillnad.
En arbetsprocess som ger resultat
Vår arbetsprocess är uppdelad i fyra moment: analys, strategi, aktivering och reflektion. Med era affärsmål som utgångspunkt går vi metodiskt till väga för att skapa en kärnfull och relevant kommunikation.

ANALYS
Med god koll på ert nuläge, era förutsättningar och målsättningar lägger vi grunden för den fortsatta processen.

STRATEGI
Hur tar vi oss från nuläge till önskat läge? Vilka problem ska kommunikationen lösa? Strategin ger oss stöd i idéarbetet.

AKTIVERING
Vi tar fram era budskap och placerar dem i rätt medier, allt för att nå ett så högt engagemang som möjligt.

REFLEKTION
Mätning, uppföljning och slutsatser. I det här skedet ser vi på vilket sätt ni gjorde skillnad.