När vi först träffade bolaget Allsugning AB var de en projektstyrd diversehandel med allsköns bolag och logotyper man köpt genom åren. Med en ny VD sattes det upp nya planer på ett industriellt matristänk i flera olika affärsområden med en ambition på marknaden i norra Europa.
Allsugning behövde möta samtiden och bli mer kundorienterade med ett tydligt erbjudande. Marknadsföringen behövde bli mer konsekvent och homogen i sitt uttryck. Vi ville därför skapa ett totalbudskap mot marknaden som innehåller flera olika funktioner, vilket resulterade i ett namnbyte.
Det nya namnet blev Cleanpipe – ett tydligare bolagsnamn som berättar vad företaget faktiskt gör, och vad de är! Allt förpackat i en mer modern och industriell tonalitet.
”Jag arbetade med R2 under min period som VD för Cleanpipe. Bolaget, som från början hette Allsugning, var i behov av en modernisering och ett nytt namn. R2 hjälpte oss i varumärkesprocessen, med namnsättningen, ett nytt grafiskt program (numera välkänt i hela Västsverige) och styrde upp lanseringen. R2 förstod våra behov, visade stort engagemang och levererade kreativt och överraskande.”