HYRTOALETTEN

Med hjärtat på rätt ställe

Hyrtoaletten har sedan 1993 räddat oss; på konserter, festivaler och byggarbetsplatser. När de kom till oss var de redo för en grafisk förändring och behövde hitta nya vägar för att ta en tydlig position på marknaden. Genom att framhäva bolagets personlighet till anställda, partners, kunder och leverantörer, tog vi fram ett nytt grafiskt koncept med tillhörande nyckelfras.

Logotypen behövde förtydligas och anpassas efter mer digitala sammanhang. Hjärtat som symbol är klassisk, i synnerhet i toalettsammanhang och det är ett välkänt tecken som talar till en bred publik; den både syns och känns.

Inte minst är hjärtat en beskrivning av Hyrtoalettens verksamhet. De signalerar att de bryr sig genom erfaren produktutveckling och hållbarhetsarbete. Hyrtoaletten ser till att slutanvändarna får en bra helhetsupplevelse.

Därför valde vi att behålla och lyfta fram hjärtat i logotypen, tillsammans med en tydligare illustration av det klassiska dasset.

Utifrån de tre nyckelbegreppen enkelt, folkligt och hjärtligt, formade vi den grafiska profilen. 💙

Konceptet vi tog fram vilar på företagets kultur: omtanke, respekt och ett stort hjärta för kunderna, franchisetagarna och medarbetarna. Bolaget är så mycket mer än en klassisk toalettsymbol; de är ett företag som funnits med länge. Ett företag som gör något gott. Ett företag som finns för dig i nöd. Ett företag Med hjärtat på rätt ställe.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Genom att ansluta dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att vi sparar dina uppgifter för framtida utskick.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom att ansluta dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att vi sparar dina uppgifter för framtida utskick.