LUNDPAC

Det blev andra bullar för Lundpac!

Lundpac är en helhetsleverantör av produkter och maskiner till den svenska bageriindustrin. De riktar sig i första hand till små och mellanstora bagerier.  

Efter att i många år haft en förhållandevis lågmäld profil på marknaden är de nu redo för att ta steget ut mot en bredare publik. Vi fick förtroendet att hjälpa dem med deras ompositionering och varumärkesutveckling. 

UTMANINGEN

Utmaningen låg i att förflytta marknadens uppfattning till att Lundpac faktiskt är ett större och bredare bolag än vad många tror. Många kunder köper bara en (1) maskin av dem, och tror att det är den enda Lundpac har. 

Bredden tillsammans med en känsla av att Lundpac förstår branschens behov måste kommuniceras!  

Som en bagare bland bagare

LÖSNINGEN

I bageribranschen är relationer A och O. Branschen präglas av öppenhet och gemenskap, och det finns ett gemyt som kan liknas vid känslan ”vi tar det över en kopp kaffe”. Den här känslan ville vi lufta fram, och det gjordes med nyckelfrasen Som en bagare bland bagare 

Med ett uppdaterat grafiskt program och en lagom touch av humor i tonaliteten kan Lundpac kommunicera på bagarnas villkor. Fokus ligger på att kombinera deras konkreta erbjudanden med en känsla av gemenskap. Det är mer ”vi” än ”du och jag”.

Spline Sans

Aa Bb Cc Dd Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm Nn Oo Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz Åå Ää Öö

Som en bagare bland bagare

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Som en bagare bland bagare

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Som en bagare bland bagare

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

RESULTAT

→  Moderniserat grafiskt program, som kommer att implementeras på deras kommande nya hemsida

→ Ny plattform med ett bredare anslag anpassat för att kommunicera Lundpac som ett större bolag än vad många uppfattat det som.

→ Målgruppsanpassad tonalitet 

→ En intern nytändning! 

Ha de brö!

Behöver du förflytta ditt varumärke?

Hör av dig till vår varumärkesstrateg Magnus så berättar han mer!

magnus@r2.se
070-842 39 40

magnus@r2.se
070-842 39 40

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom att ansluta dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att vi sparar dina uppgifter för framtida utskick.