Vår kund Skeppsviken har det senaste året genomfört ett massivt rekryteringsarbete till sitt Göteborgskontor. Efter att inledningsvis ha rekryterat Davor Sinik som ny VD, har en efter en av hans tidigare team valt att joina honom på Skeppsviken. Det här är vad man skulle kunna kalla för ett tvättäkta dreamteam, med gedigen och svårslagen erfarenhet av till synes omöjliga projekt.
Och det här var värt att berätta! Det fanns anledning att tro att många var nyfikna på vad som egentligen händer hos uppstickarbolaget Skeppsviken. Dessutom är Davor och hans team kända i branschen. Konceptet var därför mer eller mindre klart från början. Vi laddade för en personkampanj där teamet presenterades.
Kampanjparollen blev Mission Possible, en medveten blinkning åt känd actionfilmsfranchise, och ett sätt att gestalta innebörden av att ha detta respektingivande team samlat på ett ställe. Detta gjordes med digitala annonser i lokalpress och ivrig plugg i sociala medier.
(Som en ödets trevliga nyck lyckades Skeppsviken Göteborg håva in ett mycket prestigefullt projekt precis innan kampanjen lanserades, nämligen utbyggnaden av Universeum i Göteborg. God tajming, to say the least.)
Hur gjorde vi skillnad?
Målet med kampanjen var att skapa ett intresse kring Skeppsviken Bygg i Göteborg. I skrivande stund, när kampanjen fortfarande rullar, kan vi notera en markant ökning av trafiken till hemsidan, och att den absolut största delen av trafiken kommer från kampanjenheterna. (Vi återkommer med mer detaljerad info om resultatet när kampanjen är över).
Vill du också utveckla ditt varumärke?
Vi har lång erfarenhet av att utveckla och arbeta med varumärken. Med det sagt vet vi att resan kan se annorlunda ut för olika företag. Hör av dig så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa just dig!