Skaraslättens flyttar containrar. Vi flyttar varumärken.
Skaraslättens är Sveriges största containertransportör med kontor i Skara, Stockholm och Helsingborg.
Precis som containrar behöver flyttas, måste ibland också varumärken byta position för att möta marknaden och framtiden. Vi fick i uppdrag att se över bolagets varumärkesplattform och presentera dem som det större bolag de är.
UTMANINGEN
Utmaningen låg i att presentera som det moderna och hållbara bolag de är idagoch samtidigt behålla deras sedan länge inarbetade själ. Skaraslättens är enkla och okomplicerade att jobba med. De är starkt förankrade i Skara!
LÖSNINGEN
En av de viktigaste målsättningarna var som sagt att bevara bolagets själ. Logotypen uppdaterades därför mer än gjordes om, allt med utgångspunkt från hur den såg ut från början. Resultatet gav en känsla av igenkänning, men med ett enklare och mer robust och framåtdrivet uttryck.
Skaraslättens är ett extremt kundfokuserat bolag. Deras flexibilitet och driv för att alltid motsvara kundens förväntningar är helgjutet. Detta valde vi att gestalta i en formulerad nyckelfras: Du vet vart. Vi vet hur.
Frasen ligger till grund för tonaliteten. Ett uttryck med självförtroende som speglar både deras kundtillvändhet och erfarenhet. Kundens önskan är lag. Skaraslättens fixar det!
RESULTAT
→ Starkare varumärkesposition och både tydlig och igenkänningsbar grafisk kommunikativ identitet på marknaden.
→ En stabil och långsiktig grund för kreativa och effektiva kampanjer.
→ En starkare intern förståelse för varumärket och dess långsiktiga mål.
Behöver du förflytta ditt varumärke?
Hör av dig till vår projektledare Magnus så berättar han mer!