Rejmes strävar efter hög kvalitet och god service till sina kunder, och de arbetar hårt för att skapa en positiv och trygg upplevelse för alla som besöker deras bilhallar. Rejmes erbjuder, utöver själva bilen, ett tryggt och hållbart ägande. Vi bedömde att detta var Rejmes nästa steg framåt, ur ett marknadsföringsperspektiv. Från detta har vi format konceptet Ett hållbart bilägande.
Rådgivarna erhåller ingen provision, de erbjuder den bil kunden behöver, inte den dyraste bilen de kan sälja på dem. Bilägare får en personlig verkstadstekniker och kunder blir sedda i bilhallarna. Därför fokuserar konceptet på just detta: innebörden av att äga en bil från Rejmes.
Vi tog fram en strategisk profil som placeras i sammanhang där Rejmes pratar om ett hållbart bilägande.
Grafiken är enkel, stabil och förtroendeingivande. Budskapen lyfts fram i copyn; grafiken finns som en lugn igenkännande röd tråd. Den gröna huvudfärgen ska återspegla det trygga i Rejmes. Färgerna är inspirerade av Halland.
Kampanj
På grund av konjukturläget med ett ändrat köpmönster hos konsumenter valde vi, tillsammans med Rejmes, att rulla ut en kampanj om Rejmes begagnade bilar Volvo Selekt. En kampanj som fokuserar på utbud och rådgivare, inbäddad i konceptet Ett hållbart bilägande.
I kampanjen lyfts rådgivarna på Rejmes som just rådgivare, och inte säljare. Kampanjen belyser också den ekonomiska aspekten av det hållbara ägandet.