Bild: Liljewall Arkitekter

Uppdrag

TB-Gruppen skulle uppföra 95 bostadsrätter på Guldmyntsgatan i Högsbo. Vi fick i uppdrag att från ett blankt papper driva in minst 500 intresseanmälningar.

 

Hur gjorde vi skillnad?

Vi tog ett strategiskt beslut att i första hand kommunicera närheten till Göteborg. Detta ledde till att vi namngav projektet Götaporten – Där staden börjar.

Vi tog fram ett unikt grafiskt uttryck och producerade utifrån detta en digital kampanjsida, vilken vi fyllde med filmer och bilder specifikt framtagna för att attrahera fyra noggrant frammejslade målgrupper. Med relevans och humor gestaltade vi fördelarna med att bo där staden börjar. En grafiskt illustrerad karta hjälpte till.

 

Med riktad och målmedveten kommunikation i sociala medier lyckades vi få upp ett snitt på ca 1 000 intresseanmälningar – i månaden! Efter tre månader var kvoten mer än uppfylld, och mäklarfirman Fastighetsbyrån fick ta vid. Götaporten sålde slut utan en enda rad på Hemnet.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom att ansluta dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att vi sparar dina uppgifter för framtida utskick.