VÄSTKUSTFISK GRUPPEN

De gör det lätt att välja rätt

Västkustfisk Gruppen är en fiskerikoncern med rötterna djupt förankrade i den svenska fiskartraditionen. Förutom att erbjuda sjömatsprodukter till den svenska marknaden arbetar de med att förenkla valet av svenskproducerad sjömat för alla. 

UTMANINGEN

När vi först kom i kontakt med Västkustfisk Gruppen hette de Västkustfisk SVC AB och de hade ett starkt behov av att förtydliga sin verksamhet både externt och inom koncernen. De behövde en kommunikativ dragare som var lättkommunicerad och som sammanfattade kärnan i deras verksamhet.  

De har även ett antal dotterbolag, vars olika grafiska uttryck inte var synkade. Hur får vi hela koncernen att tala samma språk och kännas som EN koncern?  

LÖSNINGEN

För att förtydliga bolagsstrukturen förslog vi ett namnbyte. Med namnet Västkustfisk Gruppen framstår koncernen externt som just en koncern, och stärker även koncernkänslan internt bland de olika dotterbolagen. I samband med detta tog vi fram en mer gemensam grafisk profil som omgående applicerades på vissa av dotterbolagens respektive hemsidor.  

Västkustfisk Gruppens grundsyfte handlar om att skapa förutsättningar att stödja det svenska fisket. Att konsumenter är beredda att betala mer för svenskproducerad fisk är ett faktum, och för att göra det lättare för målgrupper och branschen att välja tog vi fram formuleringen och symbolen Svenskproducerad Sjömat 

Svenskproducerad Sjömat är ett initiativ. Det är symbolen för Västkustfisk Gruppens ständiga arbete för att stärka det svenska fisket. Det är en konkretisering av deras ambition att lyfta svenskproducerad sjömat.  

Västkustfisk Gruppens grundsyfte handlar om att skapa förutsättningar att stödja det svenska fisket. Att konsumenter är beredda att betala mer för svenskproducerad fisk är ett faktum, och för att göra det lättare för målgrupper och branschen att välja tog vi fram formuleringen och symbolen Svenskproducerad Sjömat 

Svenskproducerad Sjömat är ett initiativ. Det är symbolen för Västkustfisk Gruppens ständiga arbete för att stärka det svenska fisket. Det är en konkretisering av deras ambition att lyfta svenskproducerad sjömat.  

RESULTAT

Med ett nytt namn, en uppdaterad grafisk profil och ett gemensamt grafiskt uttryck tillsammans med dotterbolagen, samt introduktionen av begreppet Svenskproducerad Sjömat har Västkustfisk Gruppen nu en starkare och mer tydlig koncernprofil. Detta har konsoliderat koncernen både externt och internt.  

I Västkustfisk Gruppen ingår

”R2 har visat stort engagemang i oss som kund och hjälper oss hela tiden i vår förflyttning och utveckling.”

Camilla Danielsson / Marknadschef / Together Tech AB

Är du nyfiken på hur din resa skulle kunna se ut?

Hör av dig till vår projektledare Magnus så berättar han mer!

magnus@r2.se
070-842 39 40

magnus@r2.se
070-842 39 40

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom att ansluta dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att vi sparar dina uppgifter för framtida utskick.